Educational Crisis and Scientific Design in Education

Autores

DOI:

https://doi.org/10.7346/-fei-XX-03-22_01

Palavras-chave:

Crisis, Education, Ethicality, Morality, Hegemony

Resumo

The paper examines two types of educational crisis. The first type crisis as a transition in the ethicality of a social community. And the crisis of the second type as a fading of ethicality. Pedagogical responses to these types of crises are also examined.

Referências

Baldacci, M. (2020). Un curricolo di educazione etico-sociale. Roma: Carocci.

Banfi, A. (2020). La filosofia dell’educazione. Roma: Edizioni Conoscenza.

Bertin, G. M. (1971). Crisi educativa e coscienza pedagogica. Roma: Armando.

Bertin, G. M., & Contini, M. G. (1982). Costruire l’esistenza. Roma: Armando.

Bertin, G. M. (2021). Educazione alla ragione. Roma: Avio.

Bruner, J. (1997). La cultura dell’educazione. Milano: Feltrinelli.

Dewey, J. (2000). Democrazia e educazione. Firenze: La Nuova Italia.

Gramsci, A. (1975). Quaderni del carcere. Torino: Einaudi.

Hegel, G. W. F. (2000). Lineamenti di filosofia del diritto. Milano: Bompiani. (Original work published 1821)

Kuhn, T. (1978). La struttura delle rivoluzioni scientifiche. Torino: Einaudi.

Massa, R. (2000). Tre piste per lavorare entro la crisi educativa. Animazione sociale, 2, 60–66.

Nietzsche, F. (1993). La volontà di potenza: Frammenti postumi per un progetto. Roma: Newton e Compton.

Preti, G. (1968). Retorica e logica. Torino: Einaudi.

Weber, M. (2003). Il metodo delle scienze storico-sociali. Torino: Einaudi.

Publicado

2022-12-30

Como Citar

Baldacci, M. (2022). Educational Crisis and Scientific Design in Education. Formazione & Insegnamento, 20(3), 002–011. https://doi.org/10.7346/-fei-XX-03-22_01

Edição

Seção

Paradigms