Educational Crisis and Scientific Design in Education
DOI:
https://doi.org/10.7346/-fei-XX-03-22_01Keywords:
Crisis, Education, Ethicality, Morality, HegemonyAbstract
The paper examines two types of educational crisis. The first type crisis as a transition in the ethicality of a social community. And the crisis of the second type as a fading of ethicality. Pedagogical responses to these types of crises are also examined.
References
Baldacci, M. (2020). Un curricolo di educazione etico-sociale. Roma: Carocci.
Banfi, A. (2020). La filosofia dell’educazione. Roma: Edizioni Conoscenza.
Bertin, G. M. (1971). Crisi educativa e coscienza pedagogica. Roma: Armando.
Bertin, G. M., & Contini, M. G. (1982). Costruire l’esistenza. Roma: Armando.
Bertin, G. M. (2021). Educazione alla ragione. Roma: Avio.
Bruner, J. (1997). La cultura dell’educazione. Milano: Feltrinelli.
Dewey, J. (2000). Democrazia e educazione. Firenze: La Nuova Italia.
Gramsci, A. (1975). Quaderni del carcere. Torino: Einaudi.
Hegel, G. W. F. (2000). Lineamenti di filosofia del diritto. Milano: Bompiani. (Original work published 1821)
Kuhn, T. (1978). La struttura delle rivoluzioni scientifiche. Torino: Einaudi.
Massa, R. (2000). Tre piste per lavorare entro la crisi educativa. Animazione sociale, 2, 60–66.
Nietzsche, F. (1993). La volontà di potenza: Frammenti postumi per un progetto. Roma: Newton e Compton.
Preti, G. (1968). Retorica e logica. Torino: Einaudi.
Weber, M. (2003). Il metodo delle scienze storico-sociali. Torino: Einaudi.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Massimo Baldacci
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Formazione & insegnamento is distributed under Attribution 4.0 International (CC BY 4.0).
For further details, please refer to our Repository & Archiving Policy, as well as our Copyright & Licensing Terms.