Responsabilità sociale, valutazione e ricerca educativa
Abstract
Il problema della valutazione è senza dubbio un tema le cui radici affondano fino alle origini dell’esperienza umana. Molti grandi pensatori del passato si sono arenati di fronte a una sistematizzazioneadeguata dei concetti su quali fondare una scienza del bene e del male. Tuttavia in questi tempi il modello del pensiero tecnocratico imperante, abbacinato dall’idea di poter ridurre la complessità ad un algoritmo, ha fatto del concetto di valutazione una sorta di parola d’ordine, immaginando che sia possibile instaurare un ordine nuovo, più efficiente e più efficace, estendendo e formalizzando la pratica del valutare tutti e tutto.
Downloads
Published
2014-10-24
How to Cite
Lucisano, P. (2014). Responsabilità sociale, valutazione e ricerca educativa. ITALIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, 13–20. Retrieved from https://ojs.pensamultimedia.it/index.php/sird/article/view/235
Issue
Section
Studies
License
The authors who publish in this magazine accept the following conditions:
- The authors retain the rights to their work and give the magazine the right to first publish the work, simultaneously licensed under a Creative Commons License - Attribution which allows others to share the work indicating the intellectual authorship and the first publication in this magazine.
- Authors may adhere to other non-exclusive license agreements for the distribution of the version of the published work (eg deposit it in an institutional archive or publish it in a monograph), provided that the first publication took place in this magazine.
- Authors can disseminate their work online (eg in institutional repositories or on their website) before and during the submission process, as it can lead to productive exchanges and increase citations of the published work.