La valutazione di impatto dei progetti di formazione all’insegnamento dei docenti universitari: quali indicazioni dalle rassegne delle ricerche empiriche?
Abstract
In questo contributo viene affrontata la problematica della valutazione dell’impatto dei progetti di formazione all’insegnamento universitario, una formazione in progressivo aumento in molti Paesi ma diversificata,quantomeno, per contenuti, durata, destinatari e tipo di obbligatorietà. Lo scopo è quello di delineare il concetto di impatto, descrivere i modelli per la sua valutazione e mettere in luce, in un’ottica di analisi critica, impostazioni e criteri usati nelle diverse rassegne delle ricerche empiriche su tale tematica.
Downloads
Published
2014-10-23
How to Cite
Giovannini, M. L., & Rosa, A. (2014). La valutazione di impatto dei progetti di formazione all’insegnamento dei docenti universitari: quali indicazioni dalle rassegne delle ricerche empiriche?. ITALIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, (8), 93–104. Retrieved from https://ojs.pensamultimedia.it/index.php/sird/article/view/226
Issue
Section
Researches
License
The authors who publish in this magazine accept the following conditions:
- The authors retain the rights to their work and give the magazine the right to first publish the work, simultaneously licensed under a Creative Commons License - Attribution which allows others to share the work indicating the intellectual authorship and the first publication in this magazine.
- Authors may adhere to other non-exclusive license agreements for the distribution of the version of the published work (eg deposit it in an institutional archive or publish it in a monograph), provided that the first publication took place in this magazine.
- Authors can disseminate their work online (eg in institutional repositories or on their website) before and during the submission process, as it can lead to productive exchanges and increase citations of the published work.