Formarsi alle Educational Sciences: cosa ne pensano le organizzazioni
Abstract
Qual è il valore aggiunto di una cultura umanistica?E, in particolare, di una formazione universitaria nel campo delle educational sciences? L’articolo presenta i risultati emersi dalle interviste a 15 tutor aziendali coinvolti nella realizzazione di ricerche-intervento realizzate a partire da fabbisogni ed interessi
aziendali e condotte da laureandi dei corsi di laurea in Scienze della Formazione Continua e Programmazione e Gestione dei Servizi Educativi, Scolastici e Formativi dell’Università di Padova. Precisamente, le interviste hanno indagato la postura epistemologico-istituzionale dell’organizzazione nei confronti della ricerca accademica in ambito “formativo” e della figura di studente-ricercatore accolta.
Downloads
Published
2014-10-22
How to Cite
Frison, D. (2014). Formarsi alle Educational Sciences: cosa ne pensano le organizzazioni. ITALIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, (12), 31–39. Retrieved from https://ojs.pensamultimedia.it/index.php/sird/article/view/169
Issue
Section
Researches
License
The authors who publish in this magazine accept the following conditions:
- The authors retain the rights to their work and give the magazine the right to first publish the work, simultaneously licensed under a Creative Commons License - Attribution which allows others to share the work indicating the intellectual authorship and the first publication in this magazine.
- Authors may adhere to other non-exclusive license agreements for the distribution of the version of the published work (eg deposit it in an institutional archive or publish it in a monograph), provided that the first publication took place in this magazine.
- Authors can disseminate their work online (eg in institutional repositories or on their website) before and during the submission process, as it can lead to productive exchanges and increase citations of the published work.