Il Progetto PARIMUN, un’esperienza di University-Business Dialogue: strumenti per la promozione della competenza epistemica
Abstract
Il contributo presenta un’esperienza di University-Business Dialogue attiva presso la Facoltà di Scienze della Formazionedell’Università di Padova dal 2008. Si tratta del Progetto PARIMUN – Partenariato Attivo di Ricerca IMprese-UNiversità. La finalità dell’articolo è di evidenziare i tratti peculiari del Progetto, mettendone in risalto gli elementi distintivi propri di un’esperienza di collaborazione tra imprese e facoltà umanistica. In particolare
l’articolo descrive gli strumenti adottati dal Progetto e finalizzati alla promozione di una postura riflessiva sul processo di costruzione
della conoscenza implicato in una ricerca svolta in collaborazione tra
università e imprese. Infine l’articolo evidenzia le potenzialità formative dell’esperienza presentata.
Downloads
Published
2014-10-24
How to Cite
Frison, D. (2014). Il Progetto PARIMUN, un’esperienza di University-Business Dialogue: strumenti per la promozione della competenza epistemica. ITALIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, (6), 81–91. Retrieved from https://ojs.pensamultimedia.it/index.php/sird/article/view/276
Issue
Section
Researches
License
The authors who publish in this magazine accept the following conditions:
- The authors retain the rights to their work and give the magazine the right to first publish the work, simultaneously licensed under a Creative Commons License - Attribution which allows others to share the work indicating the intellectual authorship and the first publication in this magazine.
- Authors may adhere to other non-exclusive license agreements for the distribution of the version of the published work (eg deposit it in an institutional archive or publish it in a monograph), provided that the first publication took place in this magazine.
- Authors can disseminate their work online (eg in institutional repositories or on their website) before and during the submission process, as it can lead to productive exchanges and increase citations of the published work.