Ricerca didattica e valutazione
Abstract
Se guardiamo alla valutazione dal lato della ricerca accademica, non vi è dubbio che il tema continua ad occupare un importante posto negli studi di tipo empirico sia nel panorama internazionaleche in quello italiano. La recente Conferenza della EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) tenutasi a Exeter ai primi di settembre del 2011 fornisce un eloquente quadro dei temi attualmente affrontati dalla ricerca, e continua a documentare la centralità delle forme di accertamento e valutazione. Se si pensa infatti che esistono ormai molte riviste e associazioni specializzate sul tema valutazione, colpisce la sua rilevanza in un convegno per così dire di generalisti, cioè di ricercatori, di area psicopedagogica,
interessati al complesso dei processi di insegnamento apprendimento.
Downloads
Published
2014-10-24
How to Cite
Cardarello, R. (2014). Ricerca didattica e valutazione. ITALIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, 21–26. Retrieved from https://ojs.pensamultimedia.it/index.php/sird/article/view/236
Issue
Section
Studies
License
The authors who publish in this magazine accept the following conditions:
- The authors retain the rights to their work and give the magazine the right to first publish the work, simultaneously licensed under a Creative Commons License - Attribution which allows others to share the work indicating the intellectual authorship and the first publication in this magazine.
- Authors may adhere to other non-exclusive license agreements for the distribution of the version of the published work (eg deposit it in an institutional archive or publish it in a monograph), provided that the first publication took place in this magazine.
- Authors can disseminate their work online (eg in institutional repositories or on their website) before and during the submission process, as it can lead to productive exchanges and increase citations of the published work.