Elementi di complessità della valutazione motoria in ambiente educativo
Abstract
Dagli studi sulla valutazione didattica ed educativa emergono suggestioni interessanti per una rivisitazione delle prassi valutativein ambito motorio in relazione agli elementi di specificità che conferiscono ad esse una particolare dimensione formativa. Il presente
studio argomenta sul piano teorico la valenza di un approccio integrato alla valutazione che si avvalga dei contributi offerti dalle riflessioni sulla valenza formativa di un authentic assessment nei contesti scolastici quale modalità qualitativa da integrare alle tradizionali
pratiche quantitative utilizzate in ambito didattico-motorio.
Downloads
Published
2014-10-23
How to Cite
Sibilio, M. (2014). Elementi di complessità della valutazione motoria in ambiente educativo. ITALIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, (8), 163–174. Retrieved from https://ojs.pensamultimedia.it/index.php/sird/article/view/231
Issue
Section
Researches
License
The authors who publish in this magazine accept the following conditions:
- The authors retain the rights to their work and give the magazine the right to first publish the work, simultaneously licensed under a Creative Commons License - Attribution which allows others to share the work indicating the intellectual authorship and the first publication in this magazine.
- Authors may adhere to other non-exclusive license agreements for the distribution of the version of the published work (eg deposit it in an institutional archive or publish it in a monograph), provided that the first publication took place in this magazine.
- Authors can disseminate their work online (eg in institutional repositories or on their website) before and during the submission process, as it can lead to productive exchanges and increase citations of the published work.