Silent assessment? Cosa pensano della valutazione gli studenti universitari
Abstract
La spinta innovativa della valutazione disperde la sua forza quando il focus di attenzione è rappresentato dal livello di apprendimentodegli studenti. Gli studi attuali sono prevalentemente orientati verso l’individuazione delle modalità valutative della didattica, nelle
sue diverse forme e articolazioni, e verso la definizione di sistemi di controllo dell’apprendimento. La pratica di valutazione più diffusa è quella tesa a raccogliere le opinioni degli studenti sul servizio formativo erogato/ricevuto all’interno del corso di studio frequentato. Il contributo si focalizza in particolare su cosa pensano e cosa sanno dell’assessment gli studenti della Facoltà di Scienze della Formazione
dell’Università di Bari e riporta i risultati del primo step di un più ampio multiple case study.
Downloads
Published
2014-10-24
How to Cite
Pastore, S. (2014). Silent assessment? Cosa pensano della valutazione gli studenti universitari. ITALIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, 62–73. Retrieved from https://ojs.pensamultimedia.it/index.php/sird/article/view/240
Issue
Section
Researches
License
The authors who publish in this magazine accept the following conditions:
- The authors retain the rights to their work and give the magazine the right to first publish the work, simultaneously licensed under a Creative Commons License - Attribution which allows others to share the work indicating the intellectual authorship and the first publication in this magazine.
- Authors may adhere to other non-exclusive license agreements for the distribution of the version of the published work (eg deposit it in an institutional archive or publish it in a monograph), provided that the first publication took place in this magazine.
- Authors can disseminate their work online (eg in institutional repositories or on their website) before and during the submission process, as it can lead to productive exchanges and increase citations of the published work.