“Tutor junior” e qualità della didattica. L’esperienza della Facoltà di Scienze della Formazione dell’Università di Padova
Abstract
Il paper presenta una parte di una ricerca biennale, ancora in fase di sviluppo, che s’inserisce in un Progetto Strategico dell’Universitàdi Padova (STPD08HANE_005), finalizzato a studiare e ad affrontare le difficoltà di apprendimento degli studenti. Questo contributo tratterà la tematica della dispersione universitaria in relazione agli interventi di peer tutoring, cioè in relazione a quelle attività atte ad accompagnare e sostenere gli studenti durante tutto il percorso universitario. Verrà presentata l’esperienza di Tutorato dell’ex Facoltà di Scienze della
Formazione e verranno presentati i risultati di una ricerca su alcuni interventi di potenziamento realizzati nell’a.a. 2010-2011, partendo
dalla ricostruzione evolutiva del servizio.
Downloads
Published
2014-10-23
How to Cite
Da Re, L. (2014). “Tutor junior” e qualità della didattica. L’esperienza della Facoltà di Scienze della Formazione dell’Università di Padova. ITALIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, (9), 120–133. Retrieved from https://ojs.pensamultimedia.it/index.php/sird/article/view/217
Issue
Section
Researches
License
The authors who publish in this magazine accept the following conditions:
- The authors retain the rights to their work and give the magazine the right to first publish the work, simultaneously licensed under a Creative Commons License - Attribution which allows others to share the work indicating the intellectual authorship and the first publication in this magazine.
- Authors may adhere to other non-exclusive license agreements for the distribution of the version of the published work (eg deposit it in an institutional archive or publish it in a monograph), provided that the first publication took place in this magazine.
- Authors can disseminate their work online (eg in institutional repositories or on their website) before and during the submission process, as it can lead to productive exchanges and increase citations of the published work.