What is teachers’ belief in the virtues of student retention founded on?
Abstract
The aim of this research is to try to explain beliefs of teachers in favour of student retention, beginning with their psycho-pedagogical beliefs in other areas: learning, intelligence, assessment, principle of justice. A questionnaire was administered to 112 primary teachers of the Belgium French. The responses have been processed through factor analysis to construct and validate metric scales. Then, using regression equations, we have tried to predict beliefs about student retention using other categories of beliefs. Finally, we conducted cluster analyses in order to identify groups of teachers, distinguishable by the nature of their beliefs. Two major results emerge from these analyses. On the one hand, it appears that the awareness of research on the effects of repetition influences teachers’ beliefs about this practice. On the other hand, contrary to our assumptions, the other categories of beliefs do not seem to affect teachers’ beliefs about student retention. These results are discussed in relation to the classical theories postulating that beliefs and social representations are organized into a system.##submission.downloads##
Pubblicato
2014-10-23
Come citare
Crahay, M., Marbaise, C., & Issaieva, E. (2014). What is teachers’ belief in the virtues of student retention founded on?. GIORNALE ITALIANO DELLA RICERCA EDUCATIVA, (11), 75–94. Recuperato da https://ojs.pensamultimedia.it/index.php/sird/article/view/186
Fascicolo
Sezione
Ricerche
Licenza
Gli autori che pubblicano su questa rivista accettano le seguenti condizioni:
- Gli autori mantengono i diritti sulla loro opera e cedono alla rivista il diritto di prima pubblicazione dell’opera, contemporaneamente licenziata sotto una Licenza Creative Commons – Attribuzione che permette ad altri di condividere l’opera indicando la paternità intellettuale e la prima pubblicazione su questa rivista.
- Gli autori possono aderire ad altri accordi di licenza non esclusiva per la distribuzione della versione dell’opera pubblicata (es. depositarla in un archivio istituzionale o pubblicarla in una monografia), a patto di indicare che la prima pubblicazione è avvenuta su questa rivista.
- Gli autori possono diffondere la loro opera online (es. in repository istituzionali o nel loro sito web) prima e durante il processo di submission, poiché può portare a scambi produttivi e aumentare le citazioni dell’opera pubblicata (Vedi The Effect of Open Access).