Fare programmazione. Indagine sulle competenze professionali degli insegnanti nella scuola primaria di Bologna
Abstract
La ricerca che presentiamo, realizzata presso la scuola primaria del comune di Bologna, intende fare luce sulle conoscenze e sullecompetenze professionali degli insegnanti nell’ambito della programmazione didattica, essendo essa una delle strategie fondamentali del fare scuola. Interessa conoscere come oggi viene utilizzata tale strategia di lavoro, in quanto la legislazione sull’autonomia ha creato le condizioni per sviluppare in toto le potenzialità che essa racchiude.
Downloads
Published
2014-10-24
How to Cite
Bonazza, V., Pasetti, P., & Severoni, C. (2014). Fare programmazione. Indagine sulle competenze professionali degli insegnanti nella scuola primaria di Bologna. ITALIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, 214–229. Retrieved from https://ojs.pensamultimedia.it/index.php/sird/article/view/251
Issue
Section
Researches
License
The authors who publish in this magazine accept the following conditions:
- The authors retain the rights to their work and give the magazine the right to first publish the work, simultaneously licensed under a Creative Commons License - Attribution which allows others to share the work indicating the intellectual authorship and the first publication in this magazine.
- Authors may adhere to other non-exclusive license agreements for the distribution of the version of the published work (eg deposit it in an institutional archive or publish it in a monograph), provided that the first publication took place in this magazine.
- Authors can disseminate their work online (eg in institutional repositories or on their website) before and during the submission process, as it can lead to productive exchanges and increase citations of the published work.