Blended learning al “traguardo”: verso un framework progettuale per i corsi universitari
Abstract
La ricerca osserva il framework progettualedegli insegnamenti del corso di laurea magistrale
blended in “Programmazione e gestione dei servizi educativi, scolastici e formativi” attivato dall’Università degli Studi di Padova - Facoltà di Scienze della Formazione. Il framework è un elemento peculiare dell’offerta formativa, sul quale poggia l’architettura
delle attività didattiche.
Nella parte on-line dei corsi vengono analizzati la metodologia, i processi e gli strumenti di valutazione, le loro frequenze e la
coerenza tra la comunicazione e l’orientamento fornito agli studenti. La ricerca evidenzia un’omogeneità strumentale quale punto di forza, mentre la relazione intercorrente tra le attività on-line e in presenza richiede un ulteriore approfondimento di analisi.
Downloads
Published
2014-10-24
How to Cite
Di Rauso, E., Cavedoni, T., & De Waal, P. (2014). Blended learning al “traguardo”: verso un framework progettuale per i corsi universitari. ITALIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, 88–98. Retrieved from https://ojs.pensamultimedia.it/index.php/sird/article/view/242
Issue
Section
Researches
License
The authors who publish in this magazine accept the following conditions:
- The authors retain the rights to their work and give the magazine the right to first publish the work, simultaneously licensed under a Creative Commons License - Attribution which allows others to share the work indicating the intellectual authorship and the first publication in this magazine.
- Authors may adhere to other non-exclusive license agreements for the distribution of the version of the published work (eg deposit it in an institutional archive or publish it in a monograph), provided that the first publication took place in this magazine.
- Authors can disseminate their work online (eg in institutional repositories or on their website) before and during the submission process, as it can lead to productive exchanges and increase citations of the published work.