La valutazione del valore aggiunto della scuola
Abstract
La qualità del sistema educativo è oggi una grande questione nazionale. Vi si connettono le opportunità di crescita economica – che per un paese come l’Italia dipendono dalla capacità innovativa, non dalla presenza di risorse naturali da sfruttare, e che sarebbe controproducente perseguire tramite una sistematica compressione dei livelli salariali. Ma anche le prospettive della coesione sociale – l’Italia caratterizzandosi come un paese in cui troppo spesso la condizione professionale e reddituale dei figli ricalca quella dei genitori, con una scarsa capacità del sistema scolastico, nonostante la sua natura e il suo finanziamento quasi esclusivamente pubblici, di spezzare tale immobilità intergenerazionale.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The authors who publish in this magazine accept the following conditions:
- The authors retain the rights to their work and give the magazine the right to first publish the work, simultaneously licensed under a Creative Commons License - Attribution which allows others to share the work indicating the intellectual authorship and the first publication in this magazine.
- Authors may adhere to other non-exclusive license agreements for the distribution of the version of the published work (eg deposit it in an institutional archive or publish it in a monograph), provided that the first publication took place in this magazine.
- Authors can disseminate their work online (eg in institutional repositories or on their website) before and during the submission process, as it can lead to productive exchanges and increase citations of the published work.