Performance ed esami integrati Un’esperienza nell’ambito delle Università di Verona e Padova
Abstract
Nel presente lavoro vengono riassunti alcuni risultati di una ricerca relativa alle performance di uno stesso esame in differenti corsi universitari. Vengono investigati fattori quali il genere, l’età, la frequenza alle lezioni, l’essere o meno studente lavoratore, la mediadei voti, il diploma. In particolare, vengono discussi possibili effetti negativi sulle performance dovute all’uso degli esami integrati.
Tali risultati forniscono interessanti spunti di riflessione riguardo ad alcune tendenze della didattica e della valutazione particolarmente diffuse nell’Università Italiana. Le analisi sono state effettuate utilizzando i modelli misti lineari, noti anche come multilevel o modelli
lineari gerarchici.
Downloads
Published
2014-10-23
How to Cite
Noventa, S., Ardolino, P., & Favretto, G. (2014). Performance ed esami integrati Un’esperienza nell’ambito delle Università di Verona e Padova. ITALIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, (11), 16–24. Retrieved from https://ojs.pensamultimedia.it/index.php/sird/article/view/182
Issue
Section
Researches
License
The authors who publish in this magazine accept the following conditions:
- The authors retain the rights to their work and give the magazine the right to first publish the work, simultaneously licensed under a Creative Commons License - Attribution which allows others to share the work indicating the intellectual authorship and the first publication in this magazine.
- Authors may adhere to other non-exclusive license agreements for the distribution of the version of the published work (eg deposit it in an institutional archive or publish it in a monograph), provided that the first publication took place in this magazine.
- Authors can disseminate their work online (eg in institutional repositories or on their website) before and during the submission process, as it can lead to productive exchanges and increase citations of the published work.